Nu nog vaker en langer doorgeven en voorlezen voor de verandering.

Postcast #07, De Regenmaker

Kees Klomp & Co, limited edition luxe A5 hardcover, gaat zeker 7 generaties mee

Bestel

#voorlezenvoordeverandering

Verandering gaat vaak over groot en wanhoop. Dat maakt het lastig bespreekbaar. Wat nu als je de grote verandering heel klein maakt, dichtbij brengt en persoonlijk maakt? Dan kun je het je eigen maken en zelfs een stapje zetten. Dat was het plan van veranderaar Kees Klomp. Met zijn grootse verhaal 'De Regenmaker' over het kleine vogeltje Olla, in de vorm van een klein (voorlees) boekje, laat hij de kracht voelen van het zetten van kleine stapjes en maakt hij een groot probleem op een hoopvolle manier bespreekbaar. Door een grootse collectieve inspanning reizen er al 20.000 kleine boekjes door heel Nederland. Door een bijdrage van Triodos Foundation is er nu deze editie die minstens 7 generaties meegaat, voor de verandering.

Bestel

DE REGENMAKER, EEN GROOTS VERHAAL OVER EEN KLEIN VOGELTJE IN EEN KLEIN BOEKJE VOOR GROTE VERANDERING

Door Kees Klomp (en tientallen kinderen en vele anderen)

LEES HET VOOR EN GEEF HET DOOR

Wat leuk dat jullie ons initiatief ondersteunen of hebben ondersteund. 25.000 keer dank! Zo draag je met een klein stapje bij aan grote verandering. Met deze nieuwe editie van De Regenmaker én met deze vijf kleine stappen maak je generaties lang thuis, op school en in je buurt van verandering één groot feest, dat begint als je het voorleest.

1

Pak het boekje of gebruik de voorlees-karaoke-video

Pak het boekje erbij (leen het van iemand anders, mocht je het zelf niet hebben) of start de video. Wil je zelf voorlezen? Zet het geluid uit. Liever niet? Dan leest Sacha de Boer het verhaal voor.

Karaoke voorlees video
2

Deel het verhaal

Lees zelf voor, gebruik de voorlees-karaoke-video, of kies voor een van deze voorleesvideo's.

3

Zet samen een stapje

Ga ermee aan de slag en praat erover door. Lees, teken, beeld uit, fotografeer, film, verken, ontdek, organiseer, experimenteer… Kies in deze map een lespakket naar keuze. Er zijn pakketten voor 4- tot 12-jarigen, voor groepen 1 tot en met 8, maar we weten zeker dat ook iedereen van nul tot honderd jaar enthousiast wordt. In dezelfde map vind je ook alle andere materialen van De Regenmaker, zoals fragmenten, foto's en illustraties.

Lessen en spullen
4

Geef het door

Elk stapje dat je zet, inspireert anderen om een stapje te zetten. Maak een foto of filmpje en deel het via social media. Als je de hashtag #voorlezenvoordeverandering gebruikt, dan weet iedereen je bijdrage te vinden. Leuk als je ons even mailt met een foto van je voorleesmoment.

5

Geniet van het goede voorbeeld

Als je een veranderstapje hebt gezet, is het goed om even terug te kijken en te genieten van al het moois dat je hebt veroorzaakt. Geef jezelf en elkaar complimenten. Of zelfs applaus. Laat je horen!

BIJDRAGEN OP EEN ANDERE MANIER?

Financiële bijdragen van vele veranderaars ten behoeve van deze speciale editie van De Regenmaker hebben gezorgd en geborgd dat het boekje gratis aan kan worden verstrekt. Elke gedoneerde eurocent is ten goede gekomen aan het veroorzaken van verandering. Wil je ook bijdragen aan ons doel het boekje het verhaal naar zoveel mogelijk scholen en kinderen te kunnen brengen? Mail met Dennis van Aalst via postcast@causatives.com.

Stuur direct een e-mail

Deze limited edition luxe A5 hardcover editie (6.500 exemplaren) is tot stand gekomen dankzij een genereuze bijdrage van Triodos Foundation.

De eerste A6 pocket editie (20.000 exemplaren) van Postcast De Regenmaker is tot stand gekomen dankzij genereuze bijdragen van ABN AMRO Bank, A.D.M. Kaag, A.M. Handschuh, A.M.A.E. Fritscheck-Rakhorst, A.P.C. Boland, Adviesbureau Siertsema Vos, Andy Mosmans Comp bv, B. Beukers, Asceline Groot Communicatie, B. Geleijnse, B. Risselada-Lutz, B.C. den Otter, Bureau Hofkes Stakeholder Research Management, C.I.M. Boonstra, C.W. Faber, Connect2Grow, D. Heijn, D. Slabbekoorn, D. de Held en M.A. Feitsma, D.A.M. Jongeneelen, D.P. Matthijsen, De Groene Afslag, Delf je eigen goud, Diana van Bokhoven, Double Purpose, E.A. Breuker, E.N. van Loo en P. Prescher, F.F.B. Prummel, F.L.J. van Hoften, G.E. Meijer en/of Beijer, Gertjan Mulder Advies, Goodberries, H.W.J. Brekelmans, Hannah Cuppen, Hans van de Boom, Hein S. Creative, I.K.M. van Rossum, I.P.M. Kuijf, J.A. Fris, J.A. Korteweg, J.C. Plomp, J.F. van der Pol, J.H. Cock, J.M. den Uijl, J.P. Bokhoven, J.R. Creutzberg, J.W.J.M. Bassing, Jedebe bv, G.J. Sikking, G.P.J. van Staveren-van Dijk, GreenFox Social Return bv, gro-up, Kinepolis Jaarbeurs Utrecht, K. Klomp, L. van Raan, L.A.C.M. Ansems, L.C. Gast, L.H. De Vries, M. Houtkamp, M.J. Splinter, M. van Loenen, M.F. de Regt, M.I. Nieborg, M.J.C. v.d. Assem, M&N Media Group, M.T. Engels, M.P. van der Heiden, Mai Shamsi en S.F.N. Shamsi-Baig, N.L. Maarhuis, N.M. Pussinen, Ontwerp van Honing, Open Minds Open World, Noordelijk Innovatielab Circulaire Economie (nice°), P.B. Schoe, P.C. Beenen, P.M. Duarte de Almeida, R. Heintz, P.R. Hiemstra, R. Nikkels, R. van As, R.E. van der Sleen, S. de Graaff, S. de Longh, S. Werkendam, S.A. Ceha, S.A. Ekel, S.V.H. bv, T. van de Beek, T.J. Goedmakers, THRIVE Institute, Ubuntu Society, Van A tot Zelf, Van Liemt Marketing, Vebego, W.T. van de Kamp, Y.B.H. van Zanten, Z. Guernina, L.M.J. Estourgie, A.W.A.M. Estourgie-Roefs, E.W. Karel, T.K. Hulst, G.H. Kok, F. Verwest, A.J. Reijenga — en iedereen die op wat voor manier dan ook heeft bijgedragen!